İstanbul’da Nisan Ayının Zam Şampiyonu Limon Oldu, Patlıcan Fiyatı Düştü

İTO’nun verilerine göre, nisan ayında endekste yer alan 336 ürünün 216’sının fiyatı artarken, 46 ürünün fiyatında düşüş yaşandı.

LİMON ZİRVEDE: YÜZDE 43,97 ARTIŞ

Gıda ve alkolsüz içecekler grubunda yer alan limon, yüzde 43,97 ile fiyatı en çok artan ürün oldu. Limonu;

Ücretli dijital abonelikler (%41,95)

Kadın çanta (%36,49)

Kadın pardösü (%29,32)

Kadın iç çamaşırı (%28)

Kadın elbise (%26,37)

Elektrik faturası (%25,36)

Erkek tişört (%25,29)

Kadın ayakkabı (%23,99)

Erkek gömlek (%21,78)

Kadın gömlek/bluz (%21,55)

Kadın pantolon (%18,17)

Cep telefonu kontör ücreti (%16,99)

Kız çocuk elbise (%13,99)

Simit (%13,37)

Sinema-tiyatro biletleri (%12,93) izledi.

PATLICAN FİYATI YÜZDE 41,15 DÜŞTÜ

Nisan ayında en fazla ucuzlayan ürün ise patlıcan oldu. Gıda ve alkolsüz içecekler grubunda yer alan ürünün fiyatı yüzde 41,15 oranında geriledi.

Fiyatı düşen diğer ürünler ise şöyle sıralandı:

Salatalık (%32,30)

Çilek (%25,19)

Taze fasulye (%25,05)

Şehirlerarası otobüs bileti (%22,94)

Yeşil soğan (%22,23)

Sivri biber (%21,41)

Çarliston biber (%20,38)

Dolmalık biber (%19,87)

Salkım domates (%14,62)

Kabak (%13,69)

Kıvırcık salata (%13,61)

Erkek bot (%9,09)

Set üstü ocak (%5,78)

Ispanak (%3,46)

Kaymak (%1,18)

SEPETTEKİ OYNAKLAR TÜKETİCİYİ ETKİLİYOR

Nisan ayı verileri, özellikle mevsimsel ürünlerdeki dalgalanmanın yanı sıra giyim, elektrik ve dijital abonelik gibi farklı harcama gruplarında da dikkat çeken artışlar olduğunu gösteriyor. Sebze ve meyve fiyatlarındaki değişimler ise tüketicinin alışveriş alışkanlıklarını doğrudan etkiliyor.