Zara Reklamlarına Yasak Geldi: Sağlıksız ve Zayıf Görünüm

Gündem 06.08.2025 - 11:06, Güncelleme: 06.08.2025 - 11:06
 

Zara Reklamlarına Yasak Geldi: Sağlıksız ve Zayıf Görünüm

Dünyaca ünlü giyim markası Zara, reklam kampanyalarında kullandığı modellerin sağlıksız ve zayıf görünümleri nedeniyle eleştirilerin hedefi oldu.
İngiltere Reklam Standartları Otoritesi (ASA), moda markası Zara'nın iki reklamını, modellerin "sağlıksız derecede zayıf" göründüğü gerekçesiyle yayından kaldırdı. ASA, reklamlarda modellerin zayıflığını özellikle vurgulayan detaylara dikkat çekti. Bir reklamda, modelin geriye taranmış saçları ve kullanılan ışık-gölge efektlerinin, fiziksel olarak zayıf görüntüyü daha da belirgin hale getirdiği belirtildi. Diğer reklamda ise modelin çıkıntılı köprücük kemiklerinin odakta olduğu ve bu görüntünün sağlıksız bir beden algısını teşvik edebileceği ifade edildi. Kuruma göre, bu tarz görseller 'sorumsuz' bir şekilde hazırlandı ve kamuya açık şekilde yayınlanmaları uygun bulunmadı. Bu nedenle söz konusu reklamların bir daha yayınlanmaması kararlaştırıldı. İngiltere Reklam Standartları Otoritesi (ASA), Zara’ya ait iki reklamı, modellerin aşırı zayıf görünüm sergilemesi nedeniyle yayından kaldırdı. Ancak Zara, reklamda yer alan her iki modelin de çekim sırasında sağlık durumlarının yerinde olduğunu ve bunu tıbbi raporlarla belgelediklerini açıkladı. Zara, reklamlarda yalnızca ufak çaplı ışık ve renk düzenlemeleri yapıldığını, modellerin fiziksel görünümüne herhangi bir dijital müdahalede bulunulmadığını belirtti. Firma ayrıca reklamlara yönelik doğrudan bir şikâyet almadığının da altını çizdi. REKLAMLAR NEDEN YASAKLANDI? Yayından kaldırılan reklamlardan biri kısa elbise tanıtımı içeriyordu. ASA’ya göre modelin bacakları gölgeler yardımıyla olağandışı derecede ince gösterildi. Diğer reklamda ise, gömlek tanıtımı sırasında modelin köprücük kemikleri, pozisyon nedeniyle ön plana çıkıyor ve bu durum sağlıksız bir beden algısını yansıtıyor. ASA, bu tür görüntülerin sorumluluk sahibi bir yaklaşım sergilemediğini belirtti. Zara, İngiltere’de 2007 yılında yayınlanan “Fashioning a Healthy Future” adlı Model Sağlığı Soruşturması raporundaki tavsiyelere uygun hareket ettiklerini ifade etti. Özellikle, modellerin sağlığını belgeleyen tıbbi evrakların hazırlandığını ve bu sürece sadık kalındığını vurguladı. SEKTÖRDE BENZER ÖRNEKLER VAR Zara’nın reklamlarının yasaklanması, son dönemde moda sektöründe artan benzer uygulamaların bir parçası oldu. Temmuz ayında, Marks & Spencer’ın bir reklamı da benzer şekilde modelin bacaklarının olduğundan daha ince gösterildiği gerekçesiyle yasaklanmıştı. Aynı şekilde, Next adlı marka da ASA’nın benzer bir kararına itiraz etmiş, reklamda yer alan modelin zayıf ama sağlıklı olduğunu savunmuştu.
Dünyaca ünlü giyim markası Zara, reklam kampanyalarında kullandığı modellerin sağlıksız ve zayıf görünümleri nedeniyle eleştirilerin hedefi oldu.

İngiltere Reklam Standartları Otoritesi (ASA), moda markası Zara'nın iki reklamını, modellerin "sağlıksız derecede zayıf" göründüğü gerekçesiyle yayından kaldırdı.

ASA, reklamlarda modellerin zayıflığını özellikle vurgulayan detaylara dikkat çekti. Bir reklamda, modelin geriye taranmış saçları ve kullanılan ışık-gölge efektlerinin, fiziksel olarak zayıf görüntüyü daha da belirgin hale getirdiği belirtildi. Diğer reklamda ise modelin çıkıntılı köprücük kemiklerinin odakta olduğu ve bu görüntünün sağlıksız bir beden algısını teşvik edebileceği ifade edildi.

Kuruma göre, bu tarz görseller 'sorumsuz' bir şekilde hazırlandı ve kamuya açık şekilde yayınlanmaları uygun bulunmadı. Bu nedenle söz konusu reklamların bir daha yayınlanmaması kararlaştırıldı.
İngiltere Reklam Standartları Otoritesi (ASA), Zara’ya ait iki reklamı, modellerin aşırı zayıf görünüm sergilemesi nedeniyle yayından kaldırdı. Ancak Zara, reklamda yer alan her iki modelin de çekim sırasında sağlık durumlarının yerinde olduğunu ve bunu tıbbi raporlarla belgelediklerini açıkladı.

Zara, reklamlarda yalnızca ufak çaplı ışık ve renk düzenlemeleri yapıldığını, modellerin fiziksel görünümüne herhangi bir dijital müdahalede bulunulmadığını belirtti. Firma ayrıca reklamlara yönelik doğrudan bir şikâyet almadığının da altını çizdi.

REKLAMLAR NEDEN YASAKLANDI?

Yayından kaldırılan reklamlardan biri kısa elbise tanıtımı içeriyordu. ASA’ya göre modelin bacakları gölgeler yardımıyla olağandışı derecede ince gösterildi. Diğer reklamda ise, gömlek tanıtımı sırasında modelin köprücük kemikleri, pozisyon nedeniyle ön plana çıkıyor ve bu durum sağlıksız bir beden algısını yansıtıyor. ASA, bu tür görüntülerin sorumluluk sahibi bir yaklaşım sergilemediğini belirtti.

Zara, İngiltere’de 2007 yılında yayınlanan “Fashioning a Healthy Future” adlı Model Sağlığı Soruşturması raporundaki tavsiyelere uygun hareket ettiklerini ifade etti. Özellikle, modellerin sağlığını belgeleyen tıbbi evrakların hazırlandığını ve bu sürece sadık kalındığını vurguladı.

SEKTÖRDE BENZER ÖRNEKLER VAR

Zara’nın reklamlarının yasaklanması, son dönemde moda sektöründe artan benzer uygulamaların bir parçası oldu. Temmuz ayında, Marks & Spencer’ın bir reklamı da benzer şekilde modelin bacaklarının olduğundan daha ince gösterildiği gerekçesiyle yasaklanmıştı. Aynı şekilde, Next adlı marka da ASA’nın benzer bir kararına itiraz etmiş, reklamda yer alan modelin zayıf ama sağlıklı olduğunu savunmuştu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.