Av. İbrahim GÜLLÜ
Köşe Yazarı
Av. İbrahim GÜLLÜ
 

Mobilya Sektöründe Yaşanan Tüketici Mağduriyetleri

Son zamanlarda tüketicilerin mobilya teslimat sürelerindeki gecikmeler ve firmaların ardından sipariş iptali yapması gibi sorunlara dair şikayetlerde artışlar gözlenmekte.  Özellikle sosyal ağlarda ve şikâyet platformlarında kurumsal firma diye adlandırabileceğimiz firmalar hakkında şikayetlerin gelmesi sorunun ehemmiyetini arttırmaktadır. Yeni evine taşınanlar, evlenip yeni yuva kurmak isteyenler firmanın mobilyayı teslim etmeyi taahhüt ettiği sürede teslim etmemesi nedeniyle büyük mağduriyetler yaşıyorlar. Mobilya sektöründeki genel gecikmeler 3-4 aya kadar uzayabiliyor. Ya da firmalar almış oldukları siparişleri maliyet artışları nedeniyle iptal ediyorlar ve almış oldukları paraları aylarca iade etmeyebiliyorlar. Firmalar tüketiciye gecikme gerekçesi olarak da tedarik sorunları, personel eksikliği veya stok yetersizliğini gerekçe gösteriyorlar. Gerekçe ne olursa olsun tüketiciyi firmalar mağdur etmemelidir. Mobilyaları süresinde teslim edilmeyen ya da siparişi iptal edilen tüketici 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun korumasından yararlanır ve seçimlik haklarını kullanabilir. Bunun için öncelikle firmaya yazılı talepte bulunmalıdır. Firmaya e-posta, noter ihtarnamesi veya iadeli taahhütlü mektup gibi yazılı bildirimde bulunarak teslimatın sözleşmede belirtilen sürede (genellikle mesafeli satışlarda en fazla 30 gün) yapılmasını talep etmelidir. Tüketici bu bildirimde gecikme nedeniyle bedel indirimi, sözleşmenin feshi (iptal) ile parasının iadesi talep edebilir.  İnternetten alışverişlerde gerekçe göstermeden 14 gün içinde cayma hakkını tüketici kullanabilir. Firma tüketicinin cayma hakkını kullanması nedeniyle cezai şart ya da kesinti de yapamaz. Teslimat sözleşmede bir süre belirtilmemiş ve sözleşme tarihinden itibaren 30 günü aşması halinde de tüketici sözleşmeyi feshedip ödemesini geri alabilir. Gecikme nedeniyle bir zarar doğmuşsa örneğin düğün ertelenmiş, ya da eşyaların teslim edilmemesi nedeniyle konutta oturamamış ise uğradığı maddi zararların yanında manevi tazminat da talep edebilir. Tüketici firmaya yazılı bildirime rağmen çözüm üretilmemesi halinde 149.000 TL’nin altındaki ihtilaflar için Tüketici Hakem Heyetlerine (ilçenizdeki kaymakamlık veya Ticaret İl Müdürlüğü aracılığıyla, online e-Devlet üzerinden de yapılabilir), 149.000 ve üzerinde ise Arabuluculuk görüşmelerinden sonra Tüketici Mahkemesi'ne dava açabilir. Av. İbrahim GÜLLÜ TÜKONFED (Tüketici Konfederasyonu) Başkan V.
Ekleme Tarihi: 19 Eylül 2025 -Cuma

Mobilya Sektöründe Yaşanan Tüketici Mağduriyetleri

Son zamanlarda tüketicilerin mobilya teslimat sürelerindeki gecikmeler ve firmaların ardından sipariş iptali yapması gibi sorunlara dair şikayetlerde artışlar gözlenmekte. 

Özellikle sosyal ağlarda ve şikâyet platformlarında kurumsal firma diye adlandırabileceğimiz firmalar hakkında şikayetlerin gelmesi sorunun ehemmiyetini arttırmaktadır.

Yeni evine taşınanlar, evlenip yeni yuva kurmak isteyenler firmanın mobilyayı teslim etmeyi taahhüt ettiği sürede teslim etmemesi nedeniyle büyük mağduriyetler yaşıyorlar. Mobilya sektöründeki genel gecikmeler 3-4 aya kadar uzayabiliyor. Ya da firmalar almış oldukları siparişleri maliyet artışları nedeniyle iptal ediyorlar ve almış oldukları paraları aylarca iade etmeyebiliyorlar.

Firmalar tüketiciye gecikme gerekçesi olarak da tedarik sorunları, personel eksikliği veya stok yetersizliğini gerekçe gösteriyorlar.

Gerekçe ne olursa olsun tüketiciyi firmalar mağdur etmemelidir.

Mobilyaları süresinde teslim edilmeyen ya da siparişi iptal edilen tüketici 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun korumasından yararlanır ve seçimlik haklarını kullanabilir. Bunun için öncelikle firmaya yazılı talepte bulunmalıdır. Firmaya e-posta, noter ihtarnamesi veya iadeli taahhütlü mektup gibi yazılı bildirimde bulunarak teslimatın sözleşmede belirtilen sürede (genellikle mesafeli satışlarda en fazla 30 gün) yapılmasını talep etmelidir. Tüketici bu bildirimde gecikme nedeniyle bedel indirimi, sözleşmenin feshi (iptal) ile parasının iadesi talep edebilir. 

İnternetten alışverişlerde gerekçe göstermeden 14 gün içinde cayma hakkını tüketici kullanabilir. Firma tüketicinin cayma hakkını kullanması nedeniyle cezai şart ya da kesinti de yapamaz.

Teslimat sözleşmede bir süre belirtilmemiş ve sözleşme tarihinden itibaren 30 günü aşması halinde de tüketici sözleşmeyi feshedip ödemesini geri alabilir.

Gecikme nedeniyle bir zarar doğmuşsa örneğin düğün ertelenmiş, ya da eşyaların teslim edilmemesi nedeniyle konutta oturamamış ise uğradığı maddi zararların yanında manevi tazminat da talep edebilir.

Tüketici firmaya yazılı bildirime rağmen çözüm üretilmemesi halinde 149.000 TL’nin altındaki ihtilaflar için Tüketici Hakem Heyetlerine (ilçenizdeki kaymakamlık veya Ticaret İl Müdürlüğü aracılığıyla, online e-Devlet üzerinden de yapılabilir), 149.000 ve üzerinde ise Arabuluculuk görüşmelerinden sonra Tüketici Mahkemesi'ne dava açabilir.

Av. İbrahim GÜLLÜ

TÜKONFED (Tüketici Konfederasyonu) Başkan V.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.