Rekabet Kurumu'ndan Google'a Soruşturma
Rekabet Kurumu'ndan Google'a Soruşturma
Rekabet Kurumu, Google’ın PMAX kampanyasına veri birleştirme ve hakim gücü kötüye kullanma iddialarıyla soruşturma başlattı.
Rekabet Kurumu, Google’ın çevrim içi reklamcılık alanındaki faaliyetlerine yönelik önemli bir adım attı. Kurum, Google Ads platformunda sunulan Performance Max (PMAX) kampanyasıyla ilgili olarak, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un ihlal edildiği gerekçesiyle şirket hakkında soruşturma açılmasına karar verdi.
Rekabet Kurulu’nun 12 Haziran 2025 tarihli ve 25-22/519-M sayılı kararıyla alınan bu karar, teknoloji devinin dijital reklam pazarındaki hakimiyetini nasıl kullandığına dair ciddi iddiaları gündeme taşıyor.
Kurul tarafından yapılan açıklamada, soruşturmanın odak noktasının şu iddialar olduğu belirtildi:
- Google’ın, PMAX kampanyası aracılığıyla arama bazlı reklamcılık alanındaki hakimiyetini diğer çevrim içi reklam hizmetlerine taşıdığı,
- PMAX kullanan reklam verenlere yönelik sömürücü uygulamalarda bulunduğu,
- Ve farklı kaynaklardan topladığı verileri birleştirerek rekabeti ihlal ettiği.
Açıklamada, " Soruşturma konusunu GOOGLE’ın, Google Ads’te yer alan bir kampanya türü olan Performance Max (PMAX) kampanyası aracılığıyla çevrim içi arama bazlı reklamcılık hizmetlerindeki gücünü diğer çevrim içi reklamcılık hizmetlerine aktarmak, PMAX kampanyasını kullanan reklam verenlere yönelik sömürücü uygulamalarda bulunmak ve veri birleştirmek suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesini ihlal ettiği iddiaları oluşturmaktadır." ifadelerine yer verildi.
PMAX KAMPANYASI NEDİR?
Google tarafından 2021 yılında kullanıma sunulan Performance Max (PMAX), reklam verenlerin tek bir kampanya üzerinden Google Alışveriş, Arama, YouTube, Keşfet, Görüntülü Reklam Ağı ve Haritalar gibi tüm reklam alanlarında reklam yayımlamasını sağlıyor. Bu kampanya türü, diğerlerinden farklı olarak Google’ın yapay zeka algoritmalarını kullanarak, reklamların en fazla dönüşüm sağlayacağı envanteri anlık olarak belirliyor ve kampanya sürecini otomatik olarak optimize ediyor.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.