20 askerimiz şehit olmuştu: Düşen uçakla ilgili ilk bulgu ortaya çıktı
20 askerimiz şehit olmuştu: Düşen uçakla ilgili ilk bulgu ortaya çıktı
Gürcistan’da düşen Türk askeri kargo uçağına ilişkin ilk resmi rapor açıklandı. Raporda uçağın düşmeden önce patlama ya da dış etki izine rastlanmadığı açıklanırken kazada ilk kopan parçanın kuyruk olduğu tespit edildi.
Azerbaycan’dan Türkiye’ye dönüş yolunda düşen Türk Hava Kuvvetleri’ne ait C-130 tipi askeri kargo uçağında yürütülen incelemelerde, kazanın ilk bulgusu ortaya çıktı. Gürcistan İçişleri Bakanlığı, ön inceleme sonuçlarında uçakta patlama ya da dış etki izine rastlanmadığını duyurdu.
Tiflis kaynaklı raporlara göre, uçağın kuyruk kısmı kazadan önce gövdeden koptu. Kopmanın nedenine ilişkin teknik incelemeler sürerken, dış müdahale veya sabotaj bulgusuna rastlanmadı.
20 ASKER ŞEHİT OLDU
Azerbaycan’dan Türkiye’ye dönüş için havalanan C-130 tipi askeri kargo uçağı, Gürcistan-Azerbaycan sınırında önceki gün düştü. Kazada 20 asker şehit oldu. Arama kurtarma ekipleri ve kaza kırım uzmanları, sabah saat 06.30 itibarıyla bölgede çalışmalarına başladı. Gün boyu süren yoğun arama faaliyetlerinde 19 askerin naaşına ulaşılırken, bir askerin naaşına ulaşmak için çalışmaların sürdüğü bildirildi.
GÖREVİ YEDEK PARÇA VE BAKIM EKİBİNİ TAŞIMAKTI
Türk Hava Kuvvetleri’nin, Azerbaycan’daki Zafer Günü törenlerine altı F-16 uçağıyla katıldığı öğrenildi. Düşen kargo uçağı ise bu uçakların yedek parçalarını ve bakım ekibini bölgeye taşımıştı. Dönüş yolunda F-16’lara ait yedek parçalar ile çeşitli ikmal malzemelerini taşıyan uçağın yaklaşık altı tonluk yükü içinde mühimmat veya patlayıcı madde bulunmadığı belirtildi.
KARAKUTU TÜRKİYE’YE GETİRİLDİ
Milliyet’ten Aydın Hasan’ın haberine göre, uçağın kara kutusu Türkiye’ye getirildi. Ekipler, önce enkazın araziye dağılımını analiz etti. Toplanan parçalar Kayseri’de birleştirilecek ve ayrıntılı teknik inceleme yapılacak. Arazide yürütülen bu çalışmalar, kazanın “röntgeni” niteliğinde olduğu için büyük önem taşıyor.
İlk bulgulara göre kazada ilk kopan parça uçağın kuyruğu oldu. Kopmanın nedeninin, yapısal bir yorgunluk mu yoksa farklı bir teknik arızadan mı kaynaklandığı inceleniyor. Gövdede dış müdahaleyi işaret eden bir iz bulunmadı.
UÇAĞIN BAKIM GEÇMİŞİ VE PLANLAMASI
Türk Hava Kuvvetleri envanterinde 13 C-130E ve 6 C-130B tipi uçak bulunuyor. Bu uçaklar modernize edilmiş durumda ve aralarında Suudi Arabistan’dan ikinci el olarak alınanlar da yer alıyor.
Düşen uçağın 2010 yılında Suudi Arabistan’dan alındığı, 2020’de kapsamlı bir revizyondan geçtiği ve gelecek yıl temmuz ayında yeniden bakıma girmesinin planlandığı öğrenildi.
C-130 tipi kargo uçakları her altı yılda bir bakıma alınıyor. Bu kapsamda, teknik ekiplerin gövdede korozyon (metal yorgunluğu) ihtimalini de değerlendirmeye aldığı bildirildi.
İNCELEMELER DEVAM EDİYOR
Kaza alanındaki incelemeler sürerken, toplanan tüm parçalar Türkiye’ye getirilerek Kayseri’de bir araya getirilecek. Burada yapılacak teknik analizlerin ardından kazanın kesin nedeni belirlenecek.
Savunma kaynakları, elde edilecek verilerin uçuş güvenliği açısından kritik önem taşıdığını ve Türk Hava Kuvvetleri’nin tüm C-130 filosunun bu veriler ışığında kapsamlı bir teknik denetimden geçirileceğini belirtti.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

