Tekstil devi 132 mağazasını kapattı 

Gündem 10.12.2025 - 10:16, Güncelleme: 10.12.2025 - 11:05
 

Tekstil devi 132 mağazasını kapattı 

Inditex grubu, 2025’in üçüncü çeyreğinde küresel mağaza ağında 132 mağazayı kapatarak büyük bir yeniden yapılanmaya gitti. En fazla kapanış Zara ve Zara Home’da yaşanırken, Lefties ve Bershka mağaza sayısını artırarak dikkat çekti.
Inditex grubunun 2025’in üçüncü çeyreğinde dünyadaki mağaza ağı üzerinde gerçekleştirdiği yeniden yapılanma, perakende sektöründe yeni bir dönemin habercisi oldu. Şirket, 2024’e kıyasla toplam mağaza sayısını küresel olarak 132 mağaza azaltarak ağını 5 527’ye indirdi. Bu kapanışlar arasında en fazla mağaza kapanışı yaşayan marka, grubun amiral gemisi Zara oldu. Zara portföyündeki mağazaların sayısı yaklaşık 60 mağaza azalarak dikkat çekti. İkinci sırada ise ev dekorasyon segmentindeki Zara Home yer aldı bu marka da 27 mağaza kapattı. MARKALARIN PERFORMANSLARI Mağazalara göre genel kapanış şu şekilde: Zara: Yıl içinde 60 mağaza kapattı; yıl sonu itibariyle toplam 1.528 mağazaya düştü. Zara Home: 27 mağaza kapattı; mağaza sayısı 380’e indi. Massimo Dutti: 23 net mağaza kapatımı oldu; yıl sonu mağaza sayısı 519.  Oysho: 18 mağaza kapattı; mağaza sayısı 389 oldu. Pull&Bear: 12 mağaza kapatımı yaşadı; mağaza sayısı 800. Stradivarius: 6 mağaza kapattı; mağaza sayısı 839.  LEFTIES'TEN BEKLENMEDİK YÜKSELİŞ Inditex yalnızca mağaza kapatmakla kalmadı: bazı yan markalarda örneğin Bershka ve Lefties mağaza sayısı arttı. Bershka, hafif bir büyüme ile mağaza ağına birkaç nokta eklerken, Lefties özellikle dikkat çekici bir açılış ivmesi yakaladı.  Finansal açıdan bakıldığında ise bu mağaza sayısı azalmasına rağmen Inditex’in satışlarında daralma yaşanmamış; aksine grubun gelir ve kârlılığı  kısmen online satış ve daha büyük, modern mağazaların devreye girmesi sayesine güçlü kaldı. Bu gelişme, perakende sektöründe iki yönlü bir değişimin işareti: Bir yanda “adetten mağaza” odaklı yaygınlık modelinden “nitelik, verimlilik ve deneyim” odaklı stratejiye geçiş; diğer yanda artan dijitalleşme ve çevrim içi satışların önemi. Inditex, fiziksel mağazalarını azaltırken  daha stratejik, büyük ve yenilikçi mağazalar açmayı, online + fiziksel satışları entegre etmeyi ve böylece tüketiciye daha esnek ve çağdaş bir alışveriş deneyimi sunmayı hedefliyor.
Inditex grubu, 2025’in üçüncü çeyreğinde küresel mağaza ağında 132 mağazayı kapatarak büyük bir yeniden yapılanmaya gitti. En fazla kapanış Zara ve Zara Home’da yaşanırken, Lefties ve Bershka mağaza sayısını artırarak dikkat çekti.

Inditex grubunun 2025’in üçüncü çeyreğinde dünyadaki mağaza ağı üzerinde gerçekleştirdiği yeniden yapılanma, perakende sektöründe yeni bir dönemin habercisi oldu. Şirket, 2024’e kıyasla toplam mağaza sayısını küresel olarak 132 mağaza azaltarak ağını 5 527’ye indirdi.

Bu kapanışlar arasında en fazla mağaza kapanışı yaşayan marka, grubun amiral gemisi Zara oldu. Zara portföyündeki mağazaların sayısı yaklaşık 60 mağaza azalarak dikkat çekti. İkinci sırada ise ev dekorasyon segmentindeki Zara Home yer aldı bu marka da 27 mağaza kapattı.

MARKALARIN PERFORMANSLARI

Mağazalara göre genel kapanış şu şekilde:

Zara: Yıl içinde 60 mağaza kapattı; yıl sonu itibariyle toplam 1.528 mağazaya düştü.

Zara Home: 27 mağaza kapattı; mağaza sayısı 380’e indi.

Massimo Dutti: 23 net mağaza kapatımı oldu; yıl sonu mağaza sayısı 519. 

Oysho: 18 mağaza kapattı; mağaza sayısı 389 oldu.

Pull&Bear: 12 mağaza kapatımı yaşadı; mağaza sayısı 800.

Stradivarius: 6 mağaza kapattı; mağaza sayısı 839. 

LEFTIES'TEN BEKLENMEDİK YÜKSELİŞ

Inditex yalnızca mağaza kapatmakla kalmadı: bazı yan markalarda örneğin Bershka ve Lefties mağaza sayısı arttı. Bershka, hafif bir büyüme ile mağaza ağına birkaç nokta eklerken, Lefties özellikle dikkat çekici bir açılış ivmesi yakaladı. 

Finansal açıdan bakıldığında ise bu mağaza sayısı azalmasına rağmen Inditex’in satışlarında daralma yaşanmamış; aksine grubun gelir ve kârlılığı  kısmen online satış ve daha büyük, modern mağazaların devreye girmesi sayesine güçlü kaldı.

Bu gelişme, perakende sektöründe iki yönlü bir değişimin işareti: Bir yanda “adetten mağaza” odaklı yaygınlık modelinden “nitelik, verimlilik ve deneyim” odaklı stratejiye geçiş; diğer yanda artan dijitalleşme ve çevrim içi satışların önemi. Inditex, fiziksel mağazalarını azaltırken  daha stratejik, büyük ve yenilikçi mağazalar açmayı, online + fiziksel satışları entegre etmeyi ve böylece tüketiciye daha esnek ve çağdaş bir alışveriş deneyimi sunmayı hedefliyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.