Volkswagen'den tarihi karar!
Volkswagen'den tarihi karar!
Satışlardaki düşüş ve artan mali baskılar nedeniyle Volkswagen, Almanya’daki Dresden fabrikasında üretimi tamamen durdurma kararı aldı. Şirket, tarihinde ilk kez Almanya’da bir tesisini kapatıyor.
Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen, Almanya’daki Dresden fabrikasında araç üretimini durdurma kararı aldı. Salı günü üretim hattının kapanmasıyla birlikte şirket, 88 yıllık tarihinde ilk kez Almanya’daki bir tesisinde üretimi tamamen sona erdirmiş olacak.
Kararın arkasında Çin pazarında zayıflayan satışlar, Avrupa genelinde süren talep durgunluğu ve ABD’nin uyguladığı gümrük tarifelerinin satışlar üzerindeki olumsuz etkisiyle artan nakit akışı baskısı bulunuyor.
YATIRIM PLANLARI AŞAĞI YÖNLÜ REVİZE EDİLDİ
Son dönemde yatırım ve harcama planlarını gözden geçiren Volkswagen, önümüzdeki beş yıl için yaklaşık 160 milyar avroluk bir yatırım bütçesi öngörüyor. Bu rakam, 2023–2027 dönemi için daha önce açıklanan 180 milyar avroluk planın gerisinde kaldı. Şirket, içten yanmalı motorlu araçların pazarda beklenenden daha uzun süre kalacağını öngörürken, bu alanda da ilave yatırımlar yapılmasının kaçınılmaz olduğuna dikkat çekiyor.
NAKİT AKIŞI ÜZERİNDE BASKI DEVAM EDİYOR
Volkswagen Finans Direktörü Arno Antlitz, ekim ayında yaptığı açıklamada 2025 yılı için daha önce sıfıra yakın beklenen net nakit akışının hafif pozitif olabileceğini ifade etmişti. Ancak analistler, 2026 yılında da şirketin nakit akışı üzerindeki baskının süreceğini belirtiyor.
Bernstein analisti Stephen Reitman, Volkswagen’in harcamaları azaltma ve operasyonel kârlılığı artırma yolları aradığını vurgularken, özellikle fosil yakıtlı motor teknolojilerinin yeni nesilleri için ek yatırımların gündemde olduğunu söyledi. Union Investment portföy yöneticisi Moritz Kronenberger ise şirketin yatırım hedeflerine ulaşabilmesi için bazı projeleri iptal etmek zorunda kalacağını belirterek, mevcut planların uygulanabilmesi adına “bazı fikirlerin ve projelerin” bütçeden çıkarılması gerektiğini ifade etti.

DRESDEN TESİSİ SEMBOLİK BİR ADIM OLARAK GÖRÜLÜYOR
2002 yılında üretime başlayan Dresden fabrikasında bugüne kadar 200 binin altında araç üretildi. Bu sayı, Volkswagen’in Wolfsburg’daki ana tesisinin yıllık üretiminin yarısına bile ulaşmıyor. Kapanma kararı, şirketin Almanya’daki üretim kapasitesini azaltmaya yönelik planları kapsamında küçük ancak sembolik bir adım olarak değerlendiriliyor. Bu planlar, sendikalarla geçen yıl varılan anlaşma doğrultusunda VW markası bünyesinde Almanya’da 35 bin kişilik istihdam azaltımını da içeriyor.
FABRİKA ARAŞTIRMA KAMPÜSÜNE DÖNÜŞECEK
Volkswagen Marka CEO’su Thomas Schäfer, üretimin durdurulması kararının “kolay alınmadığını” ancak ekonomik açıdan gerekli olduğunu söyledi. Dresden tesisi, ilk olarak markanın mühendislik gücünü sergilemek amacıyla lüks Phaeton modelinin montajına ev sahipliği yapmıştı. Phaeton’un 2016’da üretimden kaldırılmasının ardından tesis, Volkswagen’in elektrikli dönüşüm sürecinin sembollerinden biri haline gelmiş ve son olarak elektrikli ID.3 modelinin üretimini gerçekleştirmişti.
Üretimin sona ermesiyle birlikte tesis, Dresden Teknik Üniversitesi’ne kiralanarak yapay zekâ, robotik ve çip teknolojilerinin geliştirileceği bir araştırma kampüsüne dönüştürülecek. Volkswagen ve üniversite, bu proje için önümüzdeki yedi yıl içinde toplam 50 milyon avroluk yatırım yapmayı taahhüt etti.
Şirket ayrıca, tesisin araç teslimatları ve ziyaretçilere açık bir cazibe merkezi olarak kullanılmaya devam edeceğini açıkladı.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

