air park
Sarıyer Diyaliz
Oses
Göçmen's Ranch
Kadir Özcanlı
Köşe Yazarı
Kadir Özcanlı
 

Yıldız Transferler, Milyarlık Tazminatlar ve Futbolda Sonsuz Döngü

Yeni sezon başlıyor. Transfer videoları, meşaleler, sosyal medya şovları, havalimanı karşılamaları… Türkiye’nin en iyi organize olduğu şey: Yeni transfer karşılamak.   Ama şu tabloya bir bakalım: Ziyech geliyor → oynayamıyor → gönderiliyor. Kruniç geliyor → ‘ya bu adam kimdi?’ → gidiyor. İmmobile geliyor → santrfor değil, → para ver gönder. Herkes geliyor, herkes gidiyor. Ama kalan hep aynı: borç.   Klüplerin Ekonomik Portresi: Tablo değil, kara delik.   Bugün 4 büyük kulübün toplam borcu 60 milyar TL. “Eski parayla söyleyeyim mi? 60 katrilyon.” Osimen’e 75 milyon, Orkun’a 30 milyon, Duran’a 25 milyon euro…   Ve her sezon bu borcun üstüne milyonlarca euro ekleniyor. Nasıl mı? Bir sezonda 9 transfer yapılıyor. 3 tanesi ilk 11’e giremiyor. 2 tanesi 6 ay sonra ayrılmak istiyor. 1 tanesi sakat. Geriye kalan 3 oyuncuya da “yıldız” muamelesi yapılıyor çünkü: zaten öyle olması lazım, çok para verildi.   Kulüpler transferi, finansal karar değil; tribüne mesaj, seçim vaadi, imaj operasyonu olarak görüyor. Satış yapabilen yönetici neredeyse yok. Ama herkes ‘alma’ işinde mahir. Çünkü alırken görünüyorsun. Statta, uçakta, ekranda, sosyal medyada… Satarken görünmezsin. Komisyon yok, şov yok.   Listeler uzun, ödemeler sessiz   İsimleri tek tek sayalım mı? • Fenerbahçe’de fesih edilen: Perotti, Samatta, Frey, Kent, Caulker… fesih edilemesi beklenenler: Carlos, Amrabat, Becao, Djiku… • Galatasaray’da fesih edilen: Zaha, Ziyech, Cicaldau, Morutan… fesih edilmesi beklenenler: Cuesta, Jakops, Jelert, Köhn, Frankovski… • Beşiktaş’ta fesih edilen: Immobile, Aboubakar, Chamberlain… fesih edilmesi beklenen: Ricardo, Musrati, Mario, Onana… • Trabzonspor’da fesih edilen: Orsic, Bartra, Gomez… fesih edilmesi beklenen: Barisic, Mendy, Lundstram…   Bir sezonda 7-8 oyuncuya tazminat ödüyorsun. Bazılarına hiç forma giymediği için. Bazılarına sadece forma giydiği için. Yani oynasalar da dert, oynamasalar da dert. Ama para gidiyor. Hem de euro bazında.   Yönetim mantığı: Olmayan parayla gösteri yapmak   Şöyle düşün: 300 bin euro edecek bir oyuncuya 3 milyon euro veriyorsun. Çünkü menajer öyle dedi. 5 maaşlı scout rapor hazırlamış. Yönetici görmüş ama anlamamış. Ama video iyiydi.   Yani aslında futbolcuyu değil; videoyu alıyorsun.   “Futbolcular geliyor gidiyor. Hoca değişiyor. Başkan değişiyor. Ama olan hep bize oluyor. Çünkü faturayı hep biz ödüyoruz.”   Nerereye kadar?
Ekleme Tarihi: 30 Temmuz 2025 -Çarşamba

Yıldız Transferler, Milyarlık Tazminatlar ve Futbolda Sonsuz Döngü

Yeni sezon başlıyor.
Transfer videoları, meşaleler, sosyal medya şovları, havalimanı karşılamaları…
Türkiye’nin en iyi organize olduğu şey: Yeni transfer karşılamak.
 
Ama şu tabloya bir bakalım:
Ziyech geliyor → oynayamıyor → gönderiliyor.
Kruniç geliyor → ‘ya bu adam kimdi?’ → gidiyor.
İmmobile geliyor → santrfor değil,
→ para ver gönder.
Herkes geliyor, herkes gidiyor. Ama kalan hep aynı: borç.
 
Klüplerin Ekonomik Portresi: Tablo değil, kara delik.
 
Bugün 4 büyük kulübün toplam borcu 60 milyar TL.
“Eski parayla söyleyeyim mi? 60 katrilyon.”
Osimen’e 75 milyon, Orkun’a 30 milyon, Duran’a 25 milyon euro…
 
Ve her sezon bu borcun üstüne milyonlarca euro ekleniyor.
Nasıl mı?
Bir sezonda 9 transfer yapılıyor. 3 tanesi ilk 11’e giremiyor. 2 tanesi 6 ay sonra ayrılmak istiyor. 1 tanesi sakat.
Geriye kalan 3 oyuncuya da “yıldız” muamelesi yapılıyor çünkü: zaten öyle olması lazım, çok para verildi.
 
Kulüpler transferi, finansal karar değil; tribüne mesaj, seçim vaadi, imaj operasyonu olarak görüyor.
Satış yapabilen yönetici neredeyse yok.
Ama herkes ‘alma’ işinde mahir. Çünkü alırken görünüyorsun.
Statta, uçakta, ekranda, sosyal medyada…
Satarken görünmezsin.
Komisyon yok, şov yok.
 
Listeler uzun, ödemeler sessiz
 
İsimleri tek tek sayalım mı?
• Fenerbahçe’de fesih edilen: Perotti, Samatta, Frey, Kent, Caulker… fesih edilemesi beklenenler: Carlos, Amrabat, Becao, Djiku…
• Galatasaray’da fesih edilen: Zaha, Ziyech, Cicaldau, Morutan…
fesih edilmesi beklenenler: Cuesta, Jakops, Jelert, Köhn, Frankovski…
• Beşiktaş’ta fesih edilen: Immobile, Aboubakar, Chamberlain…
fesih edilmesi beklenen: Ricardo, Musrati, Mario, Onana…
• Trabzonspor’da fesih edilen: Orsic, Bartra, Gomez…
fesih edilmesi beklenen: Barisic, Mendy, Lundstram…
 
Bir sezonda 7-8 oyuncuya tazminat ödüyorsun.
Bazılarına hiç forma giymediği için. Bazılarına sadece forma giydiği için.
Yani oynasalar da dert, oynamasalar da dert.
Ama para gidiyor. Hem de euro bazında.
 
Yönetim mantığı: Olmayan parayla gösteri yapmak
 
Şöyle düşün:
300 bin euro edecek bir oyuncuya 3 milyon euro veriyorsun.
Çünkü menajer öyle dedi.
5 maaşlı scout rapor hazırlamış.
Yönetici görmüş ama anlamamış.
Ama video iyiydi.
 
Yani aslında futbolcuyu değil; videoyu alıyorsun.
 
“Futbolcular geliyor gidiyor. Hoca değişiyor. Başkan değişiyor.
Ama olan hep bize oluyor. Çünkü faturayı hep biz ödüyoruz.”
 
Nerereye kadar?
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (5)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Kenan başara
(30.07.2025 15:35 - #215)
Doğru söylüyorsun Kadir bey
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Furkan
(30.07.2025 15:43 - #216)
Harika ve gerçekçi bir yorum olmuş. Tüm spor camiasının sizin gibi yorumculara ihtiyacı var.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Onur göçmez
(30.07.2025 17:25 - #217)
Başarılar kadir bey
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
SerdarCesur
(30.07.2025 19:23 - #218)
Tebrikler, güzel tespit.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
İnaishvili
(31.07.2025 13:38 - #219)
Yazının her cümlesinde Türk futbolunun aynası var. Transferin bir yatırım değil, bir "gösteri aracı" olarak görülmesi zaten felaketin özeti. Taraftar olarak yıldız oyuncu geldiğinde heyecanlanıyoruz ama birkaç ay sonra gönderilirken de hayal kırıklığı yaşıyoruz. Asıl acı olan ise bu hataların bedelini kulüpler değil, biz taraftarlar ödüyoruz — hem duygusal olarak hem de ekonomik olarak. Borç büyüyor, tazminatlar artıyor, ama ne altyapı gelişiyor ne de istikrar sağlanıyor. Artık akılcı yönetim, şeffaf transfer politikaları ve sürdürülebilir bir vizyon görmek istiyoruz. Aksi halde her sezon aynı senaryoyu, farklı isimlerle izlemeye devam edeceğiz.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.