ABD'deki gelişme sonrası altından tarihi rekor geldi
ABD'deki gelişme sonrası altından tarihi rekor geldi
ABD'de başta hükümetin kapanması olmak üzere yaşanan gelişmelerle Ons altın 3.895 dolarla tarihi zirveyi görürken, gram altın da 5.314 lirayla rekor kırdı.
ABD'de federal hükümetin kapanması ve zayıflayan işgücü piyasası sinyalleri, küresel piyasalarda risk algısını artırırken, yatırımcıları güvenli limanlara yönlendirdi. Bu gelişmelerin etkisiyle ons altın, 3.895 doları görerek tarihi bir rekor kırdı.
ABD Merkez Bankası’nın (Fed) faiz indirimi beklentilerinin yeniden güç kazanması, altına olan talebi artırırken, iç piyasada da gram altın fiyatlarında sert yükseliş yaşandı. Gram altın güçlü alımlarla 5.300 TL seviyesine çıkarak tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı. Şu sıralarda ise gram altın 5.314 TL seviyelerinde işlem görmeye devam ediyor.

2019’DAN BERİ İLK KEZ KAPANDI
ABD’de 2025 mali yılının sona ermesiyle birlikte federal hükümetin bütçesi konusunda Kongre’de uzlaşma sağlanamaması, piyasalarda endişeyi artırdı. Senato, Demokratların desteklediği ve hükümete finansman sağlamanın yanı sıra yaklaşık 1 trilyon dolarlık sağlık hizmetleri düzenlemesini içeren tasarıyı reddetti. Cumhuriyetçilerin sunduğu alternatif tasarı ise yeterli oyu alamayarak tekrar oylamaya takıldı. Böylece ABD’de 2019’dan bu yana ilk kez federal hükümet resmen kapanmış oldu.
Uzmanlar, ABD'de yaşanan bu gelişmelerin küresel belirsizliği artırdığına dikkat çekerken, altın fiyatlarındaki yükselişin bir süre daha devam edebileceğini belirtiyor.

YENİ BÜTÇEYE KADAR MAAŞ ALAMIYORLAR
Amerikan yasalarına göre, kongre her yıl 1 Ekim’de başlayıp 30 Eylül’de sona eren mali yıl için zamanında bütçe onayı veremezse, hükümetin çalışmaya devam edebilmesi için geçici bütçeler kabul edilmek zorunda. Ancak geçici bütçenin de onaylanamadığı durumlarda, federal hükümet harcama yetkisini kaybederek temel hizmetler dışındaki faaliyetlerini durduruyor.
Bu süreçte "zorunlu olmayan" görevlerde çalışan kamu personeli ücretsiz izne çıkarılırken, ordu mensupları, istihbarat çalışanları, kamu hastaneleri, havaalanları ve cezaevlerinde görev yapanlar gibi "temel personel" çalışmaya devam ediyor. Ancak bu çalışanlar da maaşlarını, genellikle kongre yeni bir bütçe geçirene kadar alamıyor.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.




