Goldman Sachs'tan Burger King hamlesi

Ekonomi 17.11.2025 - 11:59, Güncelleme: 17.11.2025 - 11:59
 

Goldman Sachs'tan Burger King hamlesi

Goldman Sachs, Burger King’in Japonya operasyonlarını satın almak için Affinity Equity Partners’tan özel görüşme hakkı aldı. Nikkei Asia’ya göre anlaşmanın yaklaşık 452 milyon dolar değerinde olması bekleniyor.
Amerika Birleşik Devletleri merkezli yatırım bankası Goldman Sachs, Burger King'in Japonya operasyonlarını Hong Kong merkezli özel sermaye şirketi Affinity Equity Partners'tan satın almak için özel görüşmeler yürütüyor. Satışın yaklaşık 452 milyon dolar değerinde olduğu tahmin ediliyor. Goldman Sachs'ın ülke genelinde 310'a yakın Burger King şubesine sahip olan BK Japan Holdings'i satın almaya hazırlandığı ileri sürülüyor. BK Japan Holdings ise 2028 yılı sonuna kadar yurt içinde toplam 600 Burger King şubesi kurmayı hedefliyor. Şirketin 2019 yılında yalnızca 77 mağazası olduğu göz önüne alındığında, bu büyümeyi temsil ediyor. Burger King, Japonya pazarına ilk kez 1990'larda pazara girdi. Ancak 2001'de düşük performans nedeniyle geri çekildi. 2007 yılında Güney Kore merkezli Lotte Group ve Japonya merkezli Revamp liderliğindeki franchise ortaklığıyla pazara geri dönüş yaptı. İşletmeler daha sonra 2010 yılında Lotte'nin bir yan kuruluşu olan Lotteria'ya devredildi.
Goldman Sachs, Burger King’in Japonya operasyonlarını satın almak için Affinity Equity Partners’tan özel görüşme hakkı aldı. Nikkei Asia’ya göre anlaşmanın yaklaşık 452 milyon dolar değerinde olması bekleniyor.

Amerika Birleşik Devletleri merkezli yatırım bankası Goldman Sachs, Burger King'in Japonya operasyonlarını Hong Kong merkezli özel sermaye şirketi Affinity Equity Partners'tan satın almak için özel görüşmeler yürütüyor. Satışın yaklaşık 452 milyon dolar değerinde olduğu tahmin ediliyor.

Goldman Sachs'ın ülke genelinde 310'a yakın Burger King şubesine sahip olan BK Japan Holdings'i satın almaya hazırlandığı ileri sürülüyor. BK Japan Holdings ise 2028 yılı sonuna kadar yurt içinde toplam 600 Burger King şubesi kurmayı hedefliyor. Şirketin 2019 yılında yalnızca 77 mağazası olduğu göz önüne alındığında, bu büyümeyi temsil ediyor.

Burger King, Japonya pazarına ilk kez 1990'larda pazara girdi. Ancak 2001'de düşük performans nedeniyle geri çekildi. 2007 yılında Güney Kore merkezli Lotte Group ve Japonya merkezli Revamp liderliğindeki franchise ortaklığıyla pazara geri dönüş yaptı. İşletmeler daha sonra 2010 yılında Lotte'nin bir yan kuruluşu olan Lotteria'ya devredildi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.