Oses
Göçmen's Ranch

Memur-Sen Başkanı Ali Yalçın: Kaşıkla Verilen Zam Kepçeyle Geri Alınıyor

Gündem 18.08.2025 - 15:33, Güncelleme: 18.08.2025 - 16:45
 

Memur-Sen Başkanı Ali Yalçın: Kaşıkla Verilen Zam Kepçeyle Geri Alınıyor

Memur Sendikaları Konfederasyonu üyeleri, Memur-Sen Genel Merkezi'nden Anadolu Meydanı'na yürüdü. Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın miting alanında, Biz sadaka istemiyoruz, nefes aldıracak bir teklif bekliyoruz. Biz refah payı istiyoruz. Çünkü memur maaşı yoksulluk sınırının altına demir attı. Kaşıkla verilen zam kepçeyle geri alınıyor." dedi.
Kamuda görev yapan milyonlarca memur, hükümetin maaş teklifine karşılık iş bırakma eylemine gitti. 81 ilde yapılan eylemlerde “Sefalet değil, adalet istiyoruz” mesajı verildi. Memur-Sen'in Genel Merkez'den başlayarak Anadolu meydanına yürüdüğü miting, "Memur burada hadi teklif nerede?", "Hak, emek, adalet, haykırmaya devam et", "Sadaka değil zam istyoruz" sloganları eşliğinde başladı. Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın miting alanında konuştu. Yalçın'ın konuşmasında şu ifadeler yer aldı: "HAKSIZ TEKLİFE HAYIR DEMEK İÇİN BİR ARAYA GELDİK" "Emeğini, ekmeğini, geleceğini savunmak için meydanları dolduran emekçi kardeşlerime selam olsun. Hak, emek, adalet diyenlere selam olsun, Bu sıcağa rağmen meydanları dolduran kardeşlerimize selam olsun. İş bırakan, üretimden gelen gücünü kullanan tüm kardeşlerimize selam olsun. Emeğin sesini duyurmak için bugün burada bizimle olan basın emekçilerine selam olsun. Çalışma şartlarının düzelmesi için seslerini duyurmaya çalışan, bizim güvenliğimizi sağlamak için bugün ter döken polis memurlarımıza selam olsun. Selam olsun Türkiye'nin bütün emekçilerine. Bugün hükümetin haksız teklifine hayır demek için bir araya geldik. Bugün emekçi hakkını alsın diye burdayız. Sesimiz gür olsun. Bu coşkulu meydanda memuru var, amiri var, çalışanı var, gençler var, kısacası Türkiye'nin bütün örgütlü gücü var. İyi ki varsınız, iyi ki buradasınız. Aşk ile koşan yorulmaz derler, bu meydana büyük bir aşkla gelen üyelerimize selam olsun." "ENFLASYON KADAR ZAM, ZAM DEĞİLDİR" "Bıçak kemikte. Emekli yaşam mücadelesi veriyor, memur ayakta durmaya çalışıyor. Ama memurun emekçinin sesini duyan var mı? Bir kez daha söylüyoruz, sorunlarımızın çözüm yeri Toplu Sözleşme masasıdır. Sorunlarımızı çözecek teklif hala gelmedi. Bize masada 2026 için 10+6 2027 için 4+4 geldi. 2 gün önce Merkez Bankası, enflasyon hedefini yeniledi. 2026 için 16, 2027 için 9 hedef açıkladı. Bu şu demek, 'Size enflasyon kadar zam vereceğim. Enflasyon kadar zam, zam değildir. Zaten enflasyon hedefleri tutmuyor, enflasyon da gerçekleri yansıtmıyor. Bu yüzden rakamları yetersiz bulduk ve reddettik. Daha sonra bin TL bir rakam açıklandı. Adres doğru ama iktar kesinlikle yanlış dedil. 1000 TL cebimizdeki hangi deliği kapatır. Market filesinin yarısı bile dolmaz. Biz sadaka istemiyoruz, nefes aldıracak bir teklif bekliyoruz. Biz refah payı istiyoruz. Taban aylığa sembolik bir dokunuş değil, ciddi bir artış istiyoruz. Çünkü yoksulluk sınırının altına demir attı memur maaşı. Kaşıkla verilen zam kepçeyle geri alınıyor." "KİRA ARTIŞLARINI BİLE KARŞILAMAYAN TEKLİFE HAYIR DİYORUZ" "Kira artışlarını bile karşılamayan bu teklife hayır diyoruz. Böyle bir teklif kabul edilebilir mi? Memuru itibarsızlaştıran, alın terine hor bakan, haktan hakkaniyetten uzak teklife evet diyebilir miyiz? Değerli arkadaşlarım teklif bu haliyle çalışma barışını bitirir. Alın terini değersizleştirir. En düşük işçi maaşı ve memur maaşı arasında makas oluşturur. Eğer masada gerekli adım atılmazsa, Sayın Cumhurbaşkanının kriteri anlamını yitirir. Aynı işi yapanlar arasında ücret dengesinin bozulması kabul edilemez. Aynı işi yapan iki güvenlik görevlisi, biri memur biri değil. İkisi de aynı işi yapıyor, memura 100 lira diğerine 1500 lira olur mu Allah aşkına?" "MEMURU İTİBARSIZLAŞTIRAN ANLAYIŞI KABUL ETMİYORUZ" "Geçmişte bu tablo Türkiye'in kanayan yarasıydı. Cumhurbaşkanımız bu tabloyu düzeltmişti ancak doğru adımlar atılmazsa o tabloya geri dönmek an meselesidir. Biz oluşan ücret dengesizliğini reddediyor, memuru itibarsızlaştıran anlayışı kabul etmiyoruz. O yüzden bir şeyi buradan çok net açıklamam lazım. Biz işçi kardeşlere verilen zamları çok görmüyoruz. Herkes  bilsin, manipülasyon yapanlar duysun, işçi de bizim, emekli de bizim, memur da bizim, asgari ücretli de bizim, emeğin ayrısı gayrısı olmaz. Hiç bir memur kendini maden ocağının dibinde, yerin metrelerce altında, alnının teriyle parasını alan arkadaşla kıyaslamıyor. Kimse çarpıtmasın. Biz aynı devlet dairesinde süpürge tutan biri işçi biri memurdan bahsediyoruz. Eğer bunu sağlamazsanız, insanların moral motivasyonunu bozarsınız, ama bizi işçi düşmanı gibi göstermeye çalışıyorlar, buna isyan ediyoruz." "SABRIMIZI TAŞIRMAYIN" "İnsan onuruna yaraşır bir ücret istiyoruz. Evlatlar mahcup olmasın istiyoruz. Biz çok şey istemiyoruz, emeğimizin hakkını istiyoruz. Değerli arkadaşlarım bunun için bugün Tüm Türkiye'de iş bıraktık. Üretimden gelen gücümüzü kullandık. Amacımız insanımıza eziyet değil, sesimizi duyurmak. Günlerdir masada sorun çözmek için uğraşıyoruz. Emekli, emekçi eylem çadırlarında yanımıza uğrayanlara derdimizi anlattık. Maliye kendi gerekçeleriyle geliyor. Bize gerekçelerinizi dayatmayın, gerçeklerimizi görün. Kimse bu adaetsizliği görmezden gelememizi beklemesin Sesimizi yükseltmeyi sürdüreceğiz. Üyelerimizi tehdit eden, sözleşmelere aykırı hareket ederek eylemimizi engellemeye çalışan yöneticilere sesleniyorum; sabrımızı taşırmayın. Arkadaşlarım sabahtan beri burada, sıcakta bekliyorlar. Teşkilatlarımız burada. Teşkilattan sorumlu genel başkan yardımcımı sizinle bırakıyorum ve diğer başkanlarımla buradan Maliye'ye kadar yürüyeceğim. Hepinize teşekkür ediyorum, yumruklarınızı havaya kaldırın diyorum."  
Memur Sendikaları Konfederasyonu üyeleri, Memur-Sen Genel Merkezi'nden Anadolu Meydanı'na yürüdü. Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın miting alanında, Biz sadaka istemiyoruz, nefes aldıracak bir teklif bekliyoruz. Biz refah payı istiyoruz. Çünkü memur maaşı yoksulluk sınırının altına demir attı. Kaşıkla verilen zam kepçeyle geri alınıyor." dedi.

Kamuda görev yapan milyonlarca memur, hükümetin maaş teklifine karşılık iş bırakma eylemine gitti. 81 ilde yapılan eylemlerde “Sefalet değil, adalet istiyoruz” mesajı verildi. Memur-Sen'in Genel Merkez'den başlayarak Anadolu meydanına yürüdüğü miting, " Memur burada hadi teklif nerede?", "Hak, emek, adalet, haykırmaya devam et", "Sadaka değil zam istyoruz" sloganları eşliğinde başladı.

Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın miting alanında konuştu.

Yalçın'ın konuşmasında şu ifadeler yer aldı:

"HAKSIZ TEKLİFE HAYIR DEMEK İÇİN BİR ARAYA GELDİK"

"Emeğini, ekmeğini, geleceğini savunmak için meydanları dolduran emekçi kardeşlerime selam olsun. Hak, emek, adalet diyenlere selam olsun, Bu sıcağa rağmen meydanları dolduran kardeşlerimize selam olsun. İş bırakan, üretimden gelen gücünü kullanan tüm kardeşlerimize selam olsun. Emeğin sesini duyurmak için bugün burada bizimle olan basın emekçilerine selam olsun. Çalışma şartlarının düzelmesi için seslerini duyurmaya çalışan, bizim güvenliğimizi sağlamak için bugün ter döken polis memurlarımıza selam olsun. Selam olsun Türkiye'nin bütün emekçilerine. Bugün hükümetin haksız teklifine hayır demek için bir araya geldik. Bugün emekçi hakkını alsın diye burdayız. Sesimiz gür olsun. Bu coşkulu meydanda memuru var, amiri var, çalışanı var, gençler var, kısacası Türkiye'nin bütün örgütlü gücü var. İyi ki varsınız, iyi ki buradasınız. Aşk ile koşan yorulmaz derler, bu meydana büyük bir aşkla gelen üyelerimize selam olsun."

"ENFLASYON KADAR ZAM, ZAM DEĞİLDİR"

"Bıçak kemikte. Emekli yaşam mücadelesi veriyor, memur ayakta durmaya çalışıyor. Ama memurun emekçinin sesini duyan var mı? Bir kez daha söylüyoruz, sorunlarımızın çözüm yeri Toplu Sözleşme masasıdır. Sorunlarımızı çözecek teklif hala gelmedi. Bize masada 2026 için 10+6 2027 için 4+4 geldi. 2 gün önce Merkez Bankası, enflasyon hedefini yeniledi. 2026 için 16, 2027 için 9 hedef açıkladı. Bu şu demek, 'Size enflasyon kadar zam vereceğim. Enflasyon kadar zam, zam değildir. Zaten enflasyon hedefleri tutmuyor, enflasyon da gerçekleri yansıtmıyor. Bu yüzden rakamları yetersiz bulduk ve reddettik. Daha sonra bin TL bir rakam açıklandı. Adres doğru ama iktar kesinlikle yanlış dedil. 1000 TL cebimizdeki hangi deliği kapatır. Market filesinin yarısı bile dolmaz. Biz sadaka istemiyoruz, nefes aldıracak bir teklif bekliyoruz. Biz refah payı istiyoruz. Taban aylığa sembolik bir dokunuş değil, ciddi bir artış istiyoruz. Çünkü yoksulluk sınırının altına demir attı memur maaşı. Kaşıkla verilen zam kepçeyle geri alınıyor."

"KİRA ARTIŞLARINI BİLE KARŞILAMAYAN TEKLİFE HAYIR DİYORUZ"

"Kira artışlarını bile karşılamayan bu teklife hayır diyoruz. Böyle bir teklif kabul edilebilir mi? Memuru itibarsızlaştıran, alın terine hor bakan, haktan hakkaniyetten uzak teklife evet diyebilir miyiz? Değerli arkadaşlarım teklif bu haliyle çalışma barışını bitirir. Alın terini değersizleştirir. En düşük işçi maaşı ve memur maaşı arasında makas oluşturur. Eğer masada gerekli adım atılmazsa, Sayın Cumhurbaşkanının kriteri anlamını yitirir. Aynı işi yapanlar arasında ücret dengesinin bozulması kabul edilemez. Aynı işi yapan iki güvenlik görevlisi, biri memur biri değil. İkisi de aynı işi yapıyor, memura 100 lira diğerine 1500 lira olur mu Allah aşkına?"

"MEMURU İTİBARSIZLAŞTIRAN ANLAYIŞI KABUL ETMİYORUZ"

"Geçmişte bu tablo Türkiye'in kanayan yarasıydı. Cumhurbaşkanımız bu tabloyu düzeltmişti ancak doğru adımlar atılmazsa o tabloya geri dönmek an meselesidir. Biz oluşan ücret dengesizliğini reddediyor, memuru itibarsızlaştıran anlayışı kabul etmiyoruz. O yüzden bir şeyi buradan çok net açıklamam lazım. Biz işçi kardeşlere verilen zamları çok görmüyoruz. Herkes  bilsin, manipülasyon yapanlar duysun, işçi de bizim, emekli de bizim, memur da bizim, asgari ücretli de bizim, emeğin ayrısı gayrısı olmaz. Hiç bir memur kendini maden ocağının dibinde, yerin metrelerce altında, alnının teriyle parasını alan arkadaşla kıyaslamıyor. Kimse çarpıtmasın. Biz aynı devlet dairesinde süpürge tutan biri işçi biri memurdan bahsediyoruz. Eğer bunu sağlamazsanız, insanların moral motivasyonunu bozarsınız, ama bizi işçi düşmanı gibi göstermeye çalışıyorlar, buna isyan ediyoruz."

"SABRIMIZI TAŞIRMAYIN"

"İnsan onuruna yaraşır bir ücret istiyoruz. Evlatlar mahcup olmasın istiyoruz. Biz çok şey istemiyoruz, emeğimizin hakkını istiyoruz. Değerli arkadaşlarım bunun için bugün Tüm Türkiye'de iş bıraktık. Üretimden gelen gücümüzü kullandık. Amacımız insanımıza eziyet değil, sesimizi duyurmak. Günlerdir masada sorun çözmek için uğraşıyoruz. Emekli, emekçi eylem çadırlarında yanımıza uğrayanlara derdimizi anlattık. Maliye kendi gerekçeleriyle geliyor. Bize gerekçelerinizi dayatmayın, gerçeklerimizi görün. Kimse bu adaetsizliği görmezden gelememizi beklemesin Sesimizi yükseltmeyi sürdüreceğiz. Üyelerimizi tehdit eden, sözleşmelere aykırı hareket ederek eylemimizi engellemeye çalışan yöneticilere sesleniyorum; sabrımızı taşırmayın. Arkadaşlarım sabahtan beri burada, sıcakta bekliyorlar. Teşkilatlarımız burada. Teşkilattan sorumlu genel başkan yardımcımı sizinle bırakıyorum ve diğer başkanlarımla buradan Maliye'ye kadar yürüyeceğim. Hepinize teşekkür ediyorum, yumruklarınızı havaya kaldırın diyorum."

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.