air park
Sarıyer Diyaliz
Oses
Göçmen's Ranch

Orta Doğu’da tansiyon yeniden yükseldi! İran'dan peş peşe misilleme!

Dünya 27.06.2026 - 10:37, Güncelleme: 27.06.2026 - 10:37
 

Orta Doğu’da tansiyon yeniden yükseldi! İran'dan peş peşe misilleme!

ABD'nin İran'a yönelik son operasyonlarının ardından bölgede gerilim yeniden tırmandı. İran Devrim Muhafızları Ordusu, Körfez'deki ABD üslerini hedef alan misilleme saldırıları düzenlediğini duyururken, yeni açıklamalar olası daha sert karşılıkların sinyalini verdi.
Orta Doğu'da gerilim yeniden kritik bir seviyeye ulaştı. ABD'nin İran topraklarına yönelik gerçekleştirdiği saldırıların ardından İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde bulunan ABD askeri üslerine misilleme operasyonları düzenlediğini açıkladı. İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan açıklamada, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" ifadeleri kullanıldı. "ABD TAAHHÜTLERİNİ YERİNE GETİRMEDİ" İran, ABD'nin daha önce varılan mutabakata uymadığını ve yükümlülüklerini yerine getirmediğini savundu. Öte yandan, İran'ın Körfez'deki ABD üslerini hedef aldığı yönündeki açıklamalar ise bölge ülkeleri tarafından henüz doğrulanmadı. GERİLİMİN FİTİLİNİ ABD'NİN SALDIRISI ATEŞLEDİ ABD yönetimi, daha önce Hürmüz Boğazı yakınlarında bir ticari gemiye düzenlenen saldırının ardından İran'daki bazı hedefleri vurduğunu açıklamıştı. İran cephesi ise ABD'nin hamlesine sert tepki gösterdi. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin diplomatik sürecin devam ettiği bir dönemde saldırı düzenlediğini savunarak, "Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır" değerlendirmesinde bulundu.
ABD'nin İran'a yönelik son operasyonlarının ardından bölgede gerilim yeniden tırmandı. İran Devrim Muhafızları Ordusu, Körfez'deki ABD üslerini hedef alan misilleme saldırıları düzenlediğini duyururken, yeni açıklamalar olası daha sert karşılıkların sinyalini verdi.

Orta Doğu'da gerilim yeniden kritik bir seviyeye ulaştı. ABD'nin İran topraklarına yönelik gerçekleştirdiği saldırıların ardından İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde bulunan ABD askeri üslerine misilleme operasyonları düzenlediğini açıkladı.

İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan açıklamada, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" ifadeleri kullanıldı.

" ABD TAAHHÜTLERİNİ YERİNE GETİRMEDİ"

İran, ABD'nin daha önce varılan mutabakata uymadığını ve yükümlülüklerini yerine getirmediğini savundu. Öte yandan, İran'ın Körfez'deki ABD üslerini hedef aldığı yönündeki açıklamalar ise bölge ülkeleri tarafından henüz doğrulanmadı.

GERİLİMİN FİTİLİNİ ABD'NİN SALDIRISI ATEŞLEDİ

ABD yönetimi, daha önce Hürmüz Boğazı yakınlarında bir ticari gemiye düzenlenen saldırının ardından İran'daki bazı hedefleri vurduğunu açıklamıştı.

İran cephesi ise ABD'nin hamlesine sert tepki gösterdi. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin diplomatik sürecin devam ettiği bir dönemde saldırı düzenlediğini savunarak, "Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır" değerlendirmesinde bulundu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sariyersoz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.