Sır perdesi 30 yıl sonra aralanacak
Sır perdesi 30 yıl sonra aralanacak
1996 yılında Everest Dağı’nın zirvesine yakın bir mağarada hayatını kaybeden bir dağcının cenazesi 30 yılın ardından dağdan indirilecek. Dağcının kimliği hakkında resmi bir bilgi bulunmuyor.
Kimliği henüz kesinleşmeyen ve “Yeşil Botlar” olarak bilinen dağcının cenazesinin mağaradan indirilmesi için bir operasyon planlanıyor.
ÖLÜ SAYISI ARTMAYA DEVAM EDİYOR
Everestlerde, son yüz yıldır 300'den fazla bilinen ölüm meydana geldi ve bu cesetlerin çoğu hala orada duruyor. Ölü sayısı artmaya devam ediyor. Nepal turizm departmanına göre 2023 yılında 18 kişi daha yaşamını yitirdi.
DAĞCILAR İÇİN İŞARET NOKTASI HALİNE GELMİŞTİ
“Yeşil Botlar” yıllar içinde dağcılar için işaret noktası haline geldi. Adını limon yeşili Koflach botlarından alan “Yeşil Botlar”, dünyanın en yüksek dağına Tibet ve Çin tarafından ulaşılan zorlu kuzeydoğu sırtı rotasını tırmanan dağcılar için kritik bir öneme sahip.
KEŞFE ÇIKIP GERİ DÖNEMEMİŞLERDİ
Morup ve Paljor 1996 yılında, Everest’e kuzey tarafından yapılan ilk Hindistan tırmanışını gerçekleştirmeyi hedefleyen Hint-Tibet Sınır Polisi (ITBP) keşif ekibinin parçasıydı. İki dağcı, ekibin üçüncü bir üyesiyle birlikte aynı gün zirveye ulaşmak için tırmanışa geçti. İki isim de geri dönemedi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.




