Yeni düzenlemeyle birlikte araçlarda telefon tutucu ve multimedya ekran serbest oldu
Yeni düzenlemeyle birlikte araçlarda telefon tutucu ve multimedya ekran serbest oldu
Milyonlarca araç sahibini yakından ilgilendiren Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği'nde değişikliğe gidildi. İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan yönetmelikle birlikte ön cama monte edilen telefon tutucular ve araç içi aksesuarlar resmen serbest bırakıldı.
Araçlarda multimedya ekran, telefon tutucusu ve amfi hoparlörlere ilişkin tartışmalar sona erdi. Yeni yönetmelikle birlikte bu ekipmanlar serbest oldu.
DÜZENLEME RESMİLEŞTİ
Araçlarda multimedya sistemi ve amfi hoparlör yasağında belirsizlik sona erdi. İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni düzenleme, Cumhurbaşkanı onayına sunulduktan sonra resmileşti.

MULTİMEDYA EKRANLAR ARTIK YASAK DEĞİL
Daha önce yasaklanan multimedya navigasyon ekranlar artık serbest hale geldi. Otomobillerde fabrika çıkışlı veya sonradan takılmış multimedya navigasyon ekranların, görüşü engelleyici bir unsur olmadığına dikkat çekildi. Sürücülerin sürüş, park veya navigasyon yardımı amacıyla kullandığı cihazlar ile araç içi/dışı kameralar, kayıt cihazları ve sistem ayarlarına ilişkin ekranların kullanımı tamamen serbest bırakıldı.

TELEFON TUTUCULARI SERBEST BIRAKILDI
Yeni düzenlemeyle birlikte telefon tutucuları serbest bırakıldı. Öte yandan direksiyon simidi veya aracın gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan aksesuarlar kullanılabilecek.

SES SİSTEMİNE ‘ŞARTLI’ İZİN
Araçlardaki müzik sistemi, sesin dışarıya çıkmaması şartıyla serbest bırakıldı. Araçların bagaj kısmında 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer ile 1 adet maksimum 300 watt amplifikatör (amfi) bulundurulması kararlaştırıldı.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.




